In Memoriam: Mr. Ad. L.A. van Grunsven (Ome Ad) (1918 – 2007)

* Oss, 4 januari 1918   –   + Rosmalen, 8 december 2007
Lees: Ad van Grunsven: een sociaal bewogen Ossenaar met verstand van zaken

Zelfportret

Lach, lach mijn dwaze clown
Lach, lach met je rode mond in je witte gezicht
Lach, lach mijn dwaze clown
Lach en maak de wereld blij en licht.

Speel op je gammele vioolmijn dwaze clown
Speel en laat de mensen hun verdriet vergeten
Speel op je gammele viool mijn dwaze clown
en laat alleen mij je zorgen weten.

Je schoenen zijn te groot en je jas te wijd
je rafelige broek slobbert om je heen
de wekker op je buik geeft weer de tijd
hoe laat het is weet jij beter dan menigeen.

Mijn dwaze clown je bent me zo nabij
Terwijl je lacht en zingt jouw lied
vraag ik mij af: ‘Ben jij nu mij
of ben ik jou. Ik weet het niet’.

Ik zou willen zijn als de clown, hoog in de nok
dansend op het touw met humor als evenwichtsstok
en met het geloof als vangzeil en als onderpand
wetend, dat hoe ik ook val, ik val in Gods hand.

(Copyright: Mr. Ad.L.A. van Grunsven, 1991, uit: “22 verzen” uit 1998)

Over Emmanuel
"Optimist tot in de kist!"

Reacties zijn gesloten.