In Memoriam: Cor ‘Monk’ Keetlaer (+ 26-8-2009)

Een toevallige passant in mijn leven,

die onverwacht veel heeft gegeven.

Ons beider Benedictijns bloed

deed onze relatie goed

Hij verwees mij naar zijn familiebanden,

ooit was mijn woonplaats in zijn familiehanden!

Hij en ik hadden veel vreugde en smart in ons hart.

Samen deelden wij die smart.

Levenspijn, gezondheidspijn, forumpijn, kerkpijn:

pijnlijk dat zijn ervaringen zo moesten zijn.

Zijn huis

werd langzaamaan zijn kluis

Een mens die als kluizenaar inzicht kreeg

en offline meer gebeden dan discussies aanéén reeg

Die kritische opponenten feilloos dóórkreeg

maar er online meestal over zweeg

Hij leed daaraan Dan was hij fel en kwaad

Samen in liefde praten was dan een goede daad!

Zo werd hij een bindend mens

Zo vormde hij zich naar Gods wens

Zo werd deze kluizenaar geliefd, gewaardeerd,

en nu, na zijn dood, geëerd

Ten paradijze gedragen vanuit jouw en mijn geliefd Den Haag

Niet vreemd dat ik jou in mijn hart meedraag

Lieve Monk, jouw steun voor mij en mijn lief waren een zegen

Een “PAX”, die niet van iedereen werd verkregen

Wat ik ooit voor mijn moeder Zaliger heb gedicht,

ben ik nu aan jou verplicht:

Jouw voorbeeld, zoals jij Jezus hebt beleden;

dat is het grote geheim dat ik bezing.

Jij, Cor, ‘Monk’, hebt de strijd gestreden;

òns wacht nu de navolging …!

Cor, Rust Zacht!

“We will meet again!”

Je vriend Emmanuel

Over Emmanuel
"Optimist tot in de kist!"

Reacties zijn gesloten.