De eerste keer…

Het overkomt me nog geregeld, dat ik met lood in m’n schoenen aan iets begin, omdat ik het nog nooit gedaan heb. “Eens moet het de eerste keer zijn” is dan meestal een lekkere nietszeggende dooddoener.

Zo werd ik, koud uit het klooster, een keer uitgenodigd om mee te gaan naar een sauna. Ik schrok me dood en mijn uitnodigende homovrienden haasten zich erbij te vertellen dat het om een ‘gewone’ (lees: hetero-)sauna ging. Nog was ik m’n zenuwen niet kwijt, want ik wist niet hoe het er in een sauna aan toeging… De eerste keer…smaakte uiteindelijk naar meer.

Op mijn werk wordt ik momenteel flink op de proef gesteld. Op veel locaties van het bedrijf dat mij heeft ingeleend mag ik geregeld de vaste medewerker helpen of vervangen. Dat ik dan vaak voor het blok gezet wordt, voelt niet altijd even relaxed. Toch ben je nooit te oud om te leren en nu het nog een rustige periode is heb ik er ook alle tijd voor.

Zo heb je nog nooit een klein formaat buldozer (lees: schepbak gemonteerd op een heftruck) gereden en zo vul je de ene kiepbak na de andere.

De eerste keer seks kan ik niet echt meer traceren, maar dat je er totaal door verblind wordt is zeker. Dat heeft voordelen en nadelen. Een nadeel is ongetwijfeld dat je wellicht door de hitte van je geile bui vergeet het veilig te doen. Tegelijk is die gloedvolle sekspartij zalig voor je besef, dat er belangrijkere dingen zijn in het leven dan de dagelijkse verplichtingen en beslommeringen. Het ruimt je geest lekker op, net als in een vakantie.

Vaak willen we ons vakantiegevoel vasthouden als we weer thuis zijn. Ook het gelukzalige gevoel na een heerlijke vrijpartij is het waard om mee te nemen als een bijna tastbare herinnering.

In een relatie kan dat heel bindend werken om die fijne herinneringen weer eens onder woorden te brengen en geregeld weer in daden om te zetten. Dat doet men soms veel te weinig…

Voor ieder koppel zijn de ervaringen en de inhoud van die gelukzalige momenten allemaal verschillend. Ook over die van mij en mijn wederhelft laat ik mij niet verder uit. Dat is onze private doofpot…

De eerste keer… Toch leuk om, indien je nog niet aan Altzheimer lijdt, daar aan terug te denken. Tenminste, ik hoop voor je dat je niet behoord tot hen die er een misbruiktrauma aan hebben overgehouden. Dan is het: eens maar nooit weer! Niemand gun je dat.

Trauma’s leken er geboren te worden nadat in GTST (“Goede wijn behoeft geen krans”, slechte wijn evenmin…GTST heeft dus niet mijn voorkeur!) twee jongens met elkaar eens lekker gingen rollebollen op een tijdstip, dat veel jonge kinderen nog op zijn. Nee, die zijn niet opgegroeid met internet òf hebben hele nette ouders met een vet familie-filter op de PC…lol…! Nou, ik denk dat menig kind beter tegen die vrijscenes kon en veel 18-plussers zich enorm lieten kennen (in de negatieve zin des woords) met kinderachtige reacties op Twitter, die bijna al zijn stoppen zag doorslaan!Zo zie je maar: tolerantie, respect en acceptatie zijn maar flinterdun, óók in Nederland! In die zin is blijvende waakzaamheid geboden en het steunen van een club die voor onze en dus jouw belangen opkomt van groot belang!

Daarom moeten we niet berusten, ons niet verschuilen, gewoon ons leven leven en niet te benauwd zijn om onze nek uit te steken. Die eerste keer die drempel nemen is vaak beangstigend, maar vaak blijkt de angst voor die drempel groter dan de drempel zelf. In Arie’s “Uit de kast” bleek dat overduidelijk.

Maar met de lente in aantocht en de zomer in het vooruitzicht is het vooral fijn om je eerste sekservaring weer eens naar boven te halen. En mocht je die eerste keer nog niet hebben gehad, dan hoop ik dat het voor jou een hele warme zomer wordt!!

Koester dus die eerste keer en hang h’m figuurlijk ingelijst boven je bed…

Fijne (lente)gevoelens gewenst!!

(gepubliceerd in de opgeheven DITO van COC-Zeeland)

Over Emmanuel
"Optimist tot in de kist!"

Reacties zijn gesloten.