Warm…

Op m’n prikbord hangt een verjaardagskalender, die niet als zodanig gebruikt wordt. Het is een herinnering aan 50 jaar COC in Den Haag, met tekeningen van een Haagse tekenaar. Ongetwijfeld raad je het al: er staan 12 schone jongelingen op afgebeeld met nu niet echt heel veel om het lijf, in de letterlijke zin dan…! Figuurlijk hebben ze heel wat om het lijf, want ze zijn een lust voor het oog om naar te kijken. Je zou het er
warm van krijgen…

Al weer een paar jaar geleden werkte ik geregeld op bouwplaatsen als manusje-van-alles. Dat ik daar af en toe best lekker uitzicht had in de zomer hoef ik, denk ik, niet eens te vermelden hier, maar voor de slechte verstaander…vooruit, bij deze!
Dat ik fluitsignalen en luide opmerkingen bij dat uitzicht achterwege liet …. is dat duidelijk voor iedereen? De meeste aanwezige werkmannen waren uiteindelijk van mijn homoseksualiteit wel op de hoogte, want bij opmerkingen als: “Dat moet je eens aan je vrouw vertellen” had ik toch vrij vlot mijn antwoord al klaar. Mijn directheid was bijna nooit aanleiding tot negatieve reacties. Een enkele keer wilde een werkman wel eens weten, hoe ik naar de aanwezige werklui keek. Dan meldde ik meestal, dat ik werk en privé graag scheid, maar dat ik mijn ogen natuurlijk niet in m’n zak (…!) heb. Tezamen met een vrouwelijke hetero-collega heb ik toen eens in de keet voorgesteld om er een lekker opwindende mannenposter op te hangen naast al het vrouwelijk ‘schoon’ (sorry, lesbo’s, maar ik zet het toch even tussen aanhalingstekens!). Dat idee werd acuut gepareerd door de aanwezigen! Dus leven wij ons privé daarin uit….

Zoals met de nieuwste L’HOMO met de Uit-De-Kast-primeur van turner Jeffrey Wammes!! Nu kan elke homo, hetero-dame en zogenaamde heteroman dan wel menig biseksueel zijn of haar hart weer lekker ophalen! Volwassen Jim laat nog genoeg te wensen over, maar laat ook genoeg zien…..

Je kunt natuurlijk ook naar buiten gaan en (nog beter) naar het strand, waar je weer lekker kan kijken en bekeken worden. We kunnen gerust stellen met het Paasweekend de zomer volop in aantocht is! In dat Paasweekend zijn wij met mijn schoonfamilie naar het strand geweest, want voor mijn mindervalide schoonzus hadden we een strandrolstoel gereserveerd. Dat is een uit de kluiten gewassen rolstoel met mega luchtbanden, om in het zand niet te blijven steken, al blijft het nog een hele onderneming om die stoel vooruit te duwen dan wel achteruit te trekken over de mulle
strandzandheuvels. Daar krijg je het best wel warm van! En als het dan ook nog warm weer is en de afleiding op het strand groot….

Enfin, zij had weer het grootste plezier en wij dus niet minder!

En met al deze zonovergoten dagen kijken wij ook graag weer vooruit naar wat er de komende zomer op onze agenda staat: diezelfde schoonzus die 40 wordt en nu al warm loopt voor háár feestje, onze wat vroeg geplande zomervakantie rond een zeilweekend in Friesland en een weekje Keulen, alwaar we heerlijk los gaan rond de grootse Gay Pride! Vorig jaar hebben we daar de smaak behoorlijk van te pakken gekregen en nadat we elkaar eens hadden aangekeken, zijn we toch maar weer gaan boeken!

Enige weken later gaan we nog een weekendje kamperen nabij Amsterdam om maar vooral niks te hoeven missen van de Canal Parade tijdens de Gay Pride aldaar. Je bent nicht of niet, hoor!

En als jullie dit lezen is 30 april reeds voorbij en dus ook ons oranje kampeerweekend in Amsterdam. Aldaar troffen wij (op afpspraak) mijn ‘ouwe’ onderwijzer-in-ruste van
de zesde klas (nu groep 8) van de lagere school met zijn man. We hebben nog steeds geregeld contact en ook dat is warm en goed. Als de warme lente nu maar aanhoudt en ons ook een warme zomer geeft……Mjammie!!

(gepubliceerd geweest in de opgeheven DITO van COC-Zeeland)

Over Emmanuel
"Optimist tot in de kist!"

Reacties zijn gesloten.