Claudia de Breij zingt “Voor hem”….

Onlangs waren we in het plaatselijke theater voor de voorstelling “Hete vrede” van Claudia de Breij. Erg goed en geslaagd! Ze zingt goed, maar dat wisten we al omdat we een CD van haar hebben.

Op het eind komen er meestal wat toegiftjes. In verband met de Glazen-Huis-actie Serious Request 2011 had Claudia aangekondigd voor die actie geld op te halen met het zingen van haar toegiftjes. Ik had me voorgenomen om, als ze het niet zou zingen in haar voorstelling, het liedje “Voor haar” (een liedje van wijlen Frans Halsema) te vragen. Ik weet nog, toen het haar hoorde zingen, dat ik er zeer door gegrepen was, omdat het vanwege haar lesbische achtergrond nog sterker overkwam.

Als je het liedje niet kent, kun je er hier naar luisteren op You Tube. Dit is een versie van dat liedje, dat zij paar jaar geleden zong bij Paauw en Witteman:

Na de eerste toegift vroeg zij of er nog meer wensen waren. Wij zaten op rij 2 en ik zei dus “Voor haar”. Ik zei er meteen achteraan: “Of misschien als “Voor hem”. We zagen haar even denken. Ze vroeg toen wat ik er voor over had (in geld), maar ik zei dat ik net al in de pet gedoneerd had. Mooi! Ze keek even naar de muzikanten en ging het toen zingen, onder luid applaus van het publiek!

Heel ontroerend was het!! M’n man maar stevig beetgepakt!!

Na de voorstelling bleek een collega van m’n man op rij 1 het slot van deze bijzondere toegift te hebben gefilmd!! Die versie laten we hier omwille van de privacy achterwege, maar dat we een méér dan geslaagde avond hadden, mag duidelijk zijn!!

En….die avond is er voor de toegiften € 805,60 opgehaald voor Serious Request 2011 !!!

Over Emmanuel
"Optimist tot in de kist!"

Reacties zijn gesloten.